%0 Journal Article %T خدمات مرجع دیجیتالی با نگاهی به سامانه "پرسش از کتابدار" سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %J شمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %I سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %Z 2008-451X %A زبردست, مریم %D 2010 %\ 03/21/2010 %V 2 %N شماره 6 بهار 1389 %P 1-20 %! خدمات مرجع دیجیتالی با نگاهی به سامانه "پرسش از کتابدار" سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %K خدمات مرجع دیجیتالی %K سامانه پرسش از کتابدار %K سازمان کتابخانه ها %K موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %R %X با ظهور اینترنت، کتابخانه ها ارائه خدمات پیوسته به کاربران خود را آغاز نمودند. یکی از خدماتی که با گسترش این فناوری دستخوش تغییر گردید، خدمات مرجع است. توسعه خدمات مرجع دیجیتالی، ناشی از افزایش علاقه مندی به استفاده از فناوری موجود برای فراهم نمودن دستیابی بهتر به خدمات برای کاربران می باشد. کاربران اغلب می توانند در هر ساعت از شبانه روز از خدمات از راه دور مرجع دیجیتالی استفاده و کمک دریافت کنند. این مقاله ضمن تعریف خدمات مرجع دیجیتالی و جایگاه این خدمات در کتابخانه های کنونی به معرفی عناصر، مدل ها و موارد اساسی جهت تشکیل میز مرجع دیجیتالی درکتابخانه ها می پردازد. در انتها، سامانه پرسش از کتابدار سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مورد بررسی قرار می گیرد.  %U https://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_50012_eca8b2746538439017bf8dfd929c0133.pdf