ORIGINAL_ARTICLE
جایگاه سازمانی ارائه خدمات در فضای مجازی با تأکید بر مؤسسات فرهنگی
با توجه پیشرفت فناوریهای اطلاعاتی و ضرورت ارائه خدمات به صورت مجازی در سازمانها و همچنین لزوم تعریف جایگاه و مشخص شدن نقش اداری خاص برای این نوع از محمل های ارائه خدمات در مؤسسات این مقاله بر آن است که با بررسی عملکرد مراکز فرهنگی معتبر دنیا، نحوه برخورد آنها با پدیده خدمات مجازی را مورد کاوش قرار داده و به الگویی مشترک در این خصوص دست یابد. در بعد نظری، این پژوهش میتواند به شناسایی جایگاه سازمانی خدمات مجازی در سازمانها منجر شده و از نظر کاربردی نیز، با شناسایی ساختارهای عملی، به تهیه الگویی جهت ایجاد ساختار سازمانی متناسب با جایگاه این خدمات در سازمانها بیانجامد.شیوه مقاله به شکل توصیفی- تحلیلی است. به نحوی که تعدادی از مراکز فرهنگی مطرح جهان انتخاب و که شامل: کتابخانه کنگره آمریکا، کتابخانه ملی فرانسه، کتابخانه ملی آلمان، کتابخانه ملی ژاپن، دانشگاه هسبورگ، دانشگاه کالیفرنیا، مرکز مجازی فلوریدا، دانشگاه استنفورد، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه تگزاس، انتخاب گردید. در مرحله بعد وب سایتهای آنان به طور کامل بررسی و اطلاعات مرتبط با ساختار سازمانی و خدمات مجازی آنان مورد تحلیل قرار گرفته است. یافتهها نشان دهنده اهمیت بسیار بالای ارائه خدمات در فضای مجازی در این مراکز است.
https://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_57743_60914055f877a45451a5161e8f46f199.pdf
2015-09-23
1
16
فضای مجازی
ساختار سازمانی
مؤسسه فرهنگی
خدمات الکترونیکی
سکینه
علوی فر
salavifar636@gmail.com
1
کتابدار تالار کتابهای خارجی
AUTHOR
مریم
زبردست
zebardast.maryam@gmail.com
2
کتابدار و مشاور پژوهشی تالار محققان
AUTHOR
استونر، جیمز و همکاران (1375). مدیریت: مقدمهای بر مدیریت در قرن بیست و یکم، برنامهریزی. ترجمه: علی پارساییان و سید محمد اعرابی. تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
1
حسین پور، جعفر(1386). "ﻧﻘﺶ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﺭ ﺗﺤﻮﻝ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ". ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺳﯿﺎﺳﯽ- ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ، 21 (238 (،182-195.
2
حسینی، شیوا، ایروانی، هورسانا و فاطمی، امیرعلی (1388). ارائه مدل پیشنهادی و چهارچوب عملی جهت ارزیابی جامع و اثربخش عملکرد مؤسسات فرهنگی و ریشه یابی مشکلات آن. در مجموعه مقالات همایش ملی جایگاه مؤسسات فرهنگی و هنری در توسعه فرهنگی کشور. گردآورنده: علیرضا شیروانی. اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، معاونت پژوهشی.
3
رضائیان، علی (1384). اصول مدیریت. تهران: سمت.
4
سلجوقی، سیدمحمد(1385). مبانی و اصول سرپرستی. کرمان: خدمات فرهنگی کرمان.
5
سلیمانی ها، مجتبی (1374). "توسعه فن آوری اطلاعات؛ تجربیات دیگران و چالش های ما". تدبیر،6(58): 14-16.
6
یارمحمدی، علی (1391). تبادل اطلاعات در فضای مجازی. (ویراستار: محمدرضا یار محمدی). تهران: یزدا.
7
ORIGINAL_ARTICLE
وندالیسم کتابخانه ای از دیدگاه کتابداران کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی
وندالیسم یا تخریب گرایی نمونه ای از ناهنجاریهای اجتماعی و به معنی داشتن نوعی روحیه بیمارگونه است که فرد را به تخریب آگاهانه محیط زیست، اموال عمومی، ابنیه تاریخی، آثارباستانی و فرهنگی و مصادیقی از این قبیل تشویق می کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه کتابداران، نسبت به وندالیسم کتابخانه ای انجام شده است. روش پژوهش پیمایشی توصیفی از نوع کاربردی است. جامعه پژوهش شامل کلیه کتابداران کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی است که به روش تصادفی ساده تعداد 72نفربه عنوان جامعه نمونه مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته، با 25سوال بسته بود که پایایی و روایی آن مورد تایید قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد؛ تقریبا همه کتابداران کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی در دوره کاری خود شاهد بروز رفتارهای وندالیسمی نظیر نوشتن مطالب بر روی کتاب، بریدن صفحه ای از کتاب، مجله یا روزنامه، آسیب رساندن به میز یا صندلی کتابخانه و جا به جا کردن کتاب ها و منابع دیگر در کتابخانه بوده اند ؛ بیشترین رفتارهای وندالیسمی در دانشجویان ودانش آموزان ودر گروه های سنی 15تا 20سال مشاهده شد. همچنین نتایج نشان داد؛ کتابداران در مواجهه با رفتارهای وندالیسمی، برخوردهای یکسان و هماهنگی ندارند و مبادرت به رفتارهایی نظیر ایجاد محدودیت در استفاده از کتابخانه، جریمه نقدی، باطل کردن کارت عضویت،گزارش به مافوق و تذکر و نصیحت نموده اند. نتایج پژوهش نشان داد؛ کتابداران، نیازمند شناسایی عوامل موثر بررفتارهای وندالیسمی و تدوین مقررات مناسب در برخورد با وندالیسم کتابخانه ای هستند.
https://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_57747_a7e003124604a4f8e71b1118847343ad.pdf
2015-09-23
1
7
وندالیسم
وندالیسم کتابخانه ای
کتابداران
کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی
انیس
میری
anismiri1382@gmail.com
1
کتابدار آستان قدس رضوی و دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی
AUTHOR
فاطمه
زارعی
zareie_f55@yahoo.com
2
کتابدار آستان قدس رضوی و کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی
AUTHOR
مرضیه
ذاکر
marzihe.zaker2@gmail.com
3
کتابدار آستان قدس رضوی و کارشناس مدیریت امور فرهنگی
AUTHOR
حیدری، اسلام و پارسامهر، مهربان(1391). "بررسی عوامل جامعه شناختی مؤثر بر وندالیسم )مورد مطالعه:دانش آموزان دبیرستانی شهر اهواز."( جامعه شناسیکاربردی،23(3)،207-229
1
شهباز، سیما؛ منصوریان، یزدان؛ شهباز، افسانه)1394). "بازتاب وندالیسم کتابخانه ای در کتاب نوشته ها:مطالعه ای موردی. فصلنامهمطالعاتملیکتابداریوسازماندهیاطلاعات،26(1)43-60
2
محسنی تبریزی، علیرضا (1379). "مبانی نظری و تجربی وندالیسم: مروری بر یافته های یک تحقیق". نامه علوماجتماعی، 16،193-227.
3
میرفردی، اصغر؛ احمدی، سیروس و نیکخواه، زهرا(1391). "بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر وندالیسم)خرابکاری) در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر یاسوج". جامعه شناسیکاربردی،23(3)،185-206
4
Clark, R (1991-1998). Talking Vandalism, A Home Office Research Unit Report, Vol. II: London.
5
Gadekar, S.J., Dhakne, B.D. & Chavan, S.P. (2013). Preventive & control measures of library crime & vandalism in engineering college libraries. Research Front, 1 (3), 23-33.
6
Huber, A. R (1992).Delinquency and Vandalism in the Netherlands Public Transportation System, Economic Research Center, Netherland.
7
Perez, C. (2009). Understanding University Library User’s Mistreatment of Books. TheJournal of Academic Librarianship, 35 (2), 177-183.
8
fromhttp://capping.slis.ualberta.ca/cap05/sandy/capping.htm.
9
Wilson, P and Healy. P (1986)." Graffiti and Vandalism ", A Report to New State Rail Authority
10
Vandalism in Oxford Advanced Learner's Dictionary (1992). Oxford: Oxford university press.
11
ORIGINAL_ARTICLE
تبیین ساختار و محتوای طلاق نامه ها ( با تکیه بر طلاق نامه های موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی )
هدف این مقاله تبیین و شناساندن ساختار و محتوای طلاق نامه ها با تکیه بر طلاق نامه های موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی است. بر این اساس تلاش شده است تا طلاق نامه های موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. روش پژوهش توصیفی و براساس منابع سندی موجود در آرشیو اسناد آستان قدس رضوی است.یافتههای پژوهش به طور کلی در سه مقوله ارزش های اطلاعاتی، ساختار تدوین و سبک نگارش و ساختار ظاهری تقسیمبندی شده است. در انتها نیز به طور اجمال طلاق نامه های موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی معرفی شده اند.
https://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_57749_03e4f1a111fbf5eaa946f2cf3ec45342.pdf
2015-09-23
1
9
اسناد تاریخی
اسناد شرعی
طلاق نامه
مرکز اسناد آستان قدس رضوی
کاظم
جهانگیری کلاته
kazemjahangiri@gmail.com
1
نویسنده
AUTHOR
رضایی، امید(1387). درآمدی بر اسناد شرعی دوره قاجار. ژاپن: موسسه مطالعات زبان ها و فرهنگ های آسیا و آفریقا، دانشگاه مطالعات خارجی توکیو.
1
سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی(ساکماق)، اسناد شماره 2498، 9/13426، 29846، 31576، 31749، 51866، 53344، 53479، 53480، 53600، 53984، 56857، 2/71302، 72582، 87737، 88485، 109453، 110268، 110287، 110293، 110300، 113169، 113179، 2/119959، 2/121681، 3/121681، 4/121695، 5/121695، 6/121695، 9/121695، 1/121711، 2/121711، 5/121711، 2/121731، 124516، 126088، 126091، 126134، 126334، 126566، 126621، 126625، 126626، 126639، 126640، 126659، 126660، 126684، 126687، 126689، 126691، 126720، 126814، 127379، 128420، 128497، 130326، 131965، 132308، 132318، 132640، 133315، 133568.
2
طاهری، حبیب الله(1376). حقوق مدنی5 (ج3).قم: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
3
کریم پور، مهدی(1376). ثبت رسمی ازدواج و طلاق(5). کانون، سال 41، دوره دوم، بهمن و اسفند 1376، شماره 4.
4
سند شماره 1/29846
5
[1 - ] الموکل الوکیل
6
[2 - ] رفعت پناه آقا محمدعلی ملقب به آقا بابا ولد مرحوم
7
[3 - ] آقا جعفر جلو دار
8
[4 - ] ما وکل فیه آنکه
9
[5 - ] مسماه خیرالنساء خانم بنت مرحوم باباخان میناکار
10
زوجه مدخوله دایمی موکل مزبور را در عوض
11
[6 - ] بذل مهر مسمی فی العقد در حضور عدول المومنین ارض
12
اقدس مطلقه به طلاق خلعی ثانی گرداند و حاضر شد
13
[7 - ] مسماه مزبوره و مهر مسمی فی العقد خود را به زوج
14
مزبور بخشید به شرط ان یطلقها طلاقا صحیحا شرعیا
15
[8 - ] و کان ذلک تحریرا بتاریخ غره شهر ذیحجه الحرام
16
سنه 1219.
17
***حاشیه بالا:
18
[1 - ] به تاریخ دوم شهر ذیحجه الحرام صیغه طلاق خلعی مسماه مزبوره در حضور عالیحضرات عدول المومنین ارض اقدس واقع گردید سجع مهر: هوالعلی الاکبر
19
[2 - ] سجع مهر:المتوکل علی الله الغنی هدایت الله [3 - ] سجع مهر: افوض امری الی الله عبده محمدعلی 1114
20
[4 - ] سجع مهر: العبد المذنب میرزا سیدمحمد الحسینی [5 - ] سجع مهر: یا حسن بن علی
21
***حاشیه سمت راست: وکیلهما فضیلت پناه حاجی الحرمین ملا حاجی محمد
22
23
سند شماره 3/121681
24
[1 - ] رشته مناکحت و علاقه مواصلتی که واقع بود
25
[2 - ] فیمابین تقی ولد حسین میرزا و زوجه او صبیه
26
[3 - ] استاد خداداد به صیغه طلاق خلع عند من لزم
27
[4 - ] حضوره منفسخ و منقطع گردید و کان
28
[5 - ] ذالک تحریرا به تاریخ 23 شهر
29
[6 - ] جمادی الاولی 1334
30
[7 - ] المقرر اینکه بچه را تا مدت چهار عام
31
[8 - ] ضعیفه نگاه دارد و خدمت کند
32
[9 - ] و در عوض چیز نخواهد تحریرا به تاریخ فوق
33
***حاشیه بالا:
34
اوقعت صیغه الطلاق وکالتا عینه حرره الاحقر سجع مهر: اللهم صل علی محمد و آل محمد
35
***حاشه سمت راست از بالا به پایین:
36
[1 - ] وقع الطلاق بمحضری سجع مهر: عبده غلامعلی
37
[2 - ] وقع الطلاق بمحضری حرره الاحقر سجع مهر: پیرو دین محمدحسن
38
[3 - ] شهود علیجان استاد حسین و محمدخان رحمن خلف سیدابوالقاسم سجع مهر: محمدتقی
39
سند شماره 1/113169
40
[1 - ] حاضر گردید عالیجناب کهف الحاج حاجی اسدالله تاجر
41
همدانی و زوجه دائمه مدخوله خود را که مسماه است
42
[2 - ] به گوهرخانم صبیه مرحوم کربلایی محمدحسین هروی
43
را در طهر غیر مواقعه در محضر شرع انور و حضور عدول المومنین
44
[3 - ] ارض اقدس مطلقه بطلاق شرعی گردانید بتوکیل غیر و
45
صیغه طلاق شرعی مسماه مزبوره را در محضر شرع
46
[4 - ] مطاع واقع و جاری نمود و بعد ذالک در ضمن
47
عقد لازم ملتزم و متعهد شرعی شد از حین الی مدت
48
[5 - ] ششماه هلالی درصورتیکه حاج مزبور در بین عده
49
رجوع نماید مبلغ پنج تومان رایج خزانه عامره
50
[6 - ] موم ابتیاع نموده به سرکار فیض آثار بدهد این
51
چند کلمه بر سبیل طلاق نامچه قلمی و صیغه شرعیه مراتب
52
[7 - ] مرقومه واقع و جاری شد و کان ذالک بتاریخ 7
53
شهر ذی القعده الحرام سنه 1311
54
***سجع مهر زیر نوشته: صح اسد الله
55
***حاشیه راست از بالا به پایین:
56
[1 - ] اعترف زوج فی 7 شهر ذی القعده سجع مهر: دارد امید شفاعت دارد ز نبی فتحعلی
57
[2 - ] اعترف بما سطر فیه لدی حرره سجع مهر: حسین حسین
58
[3 - ] اعترف و اجریت الصیغه... سجع مهر: یا جواد
59
سند شماره 1/113179
60
[1 - ] حاضر شد خیرالحاج حاجی اسدالله تاجر همدانی
61
چرم فروش ولد مرحوم آقا میرزا عبدالله همدانی
62
[2 - ] و بعد الحضور زوجه بلامانع خود عصمت پناه
63
گوهرخانم بنت مرحوم
64
[3 - ] کربلایی حسین هروی را در عوض بذل تمامی
65
مهر و سایرحقوقات شرعیه در حضور
66
[4 - ] عدول المومنین ارض اقدس مطلقه نمود به
67
طلاق خلعی و اسقاط
68
[5 - ] حقوقات مسماه مزبوره از حاجمزبور شد و صیغه شرعیه
69
[6 - ] در حضور مومنین جاری شد به جهت طلاق نامچه خط قلمی گردید
70
[7 - ] و کان ذلک تحریرا فی 11 شهر جمادی الاخره سنه 1323
71
***سجع مهر زیر نوشته: یا اسدالله 1315
72
*** حاشیه بالا سمت چپ:
73
دریوم یکشنبه 11 شهر جمادی الاخره 1323صیغه طلاق خلعی مسماه {ناخوانا} در حضور عدول جاری شد سجع مهر: محمد کاظم
74
***حاشیه بالا سمت راست:
75
[1 - ] بسم الله تعالی قد اعترف الحاج اسدالله بما سطر فیه لدی و جریت صیغه الطلاق بمحضری فی حادی عشر شهر جمادی الاخره ثلاث وعشرین و ثلثمئه بعد الالف 1323 سجع مهر: الواثق بالله العلی علی محمد
76
***حاشیه راست از بالا به پایین:
77
[1 - ] اعترف و سمعت صیغه الطلاق سجع مهر: عبده الراجی علی
78
[1 - ] اعترف و سمعت بصیغه سجع مهر: یا عزیزالله
79
[2 - ] اعترف بما سطر فیه لدی و سمعت صیغه ها سجع مهر: محمدقاسم بن محمدمهدی
80
[3 - ] اعترف و سمعت صیغه الطلاق بمحضری سجع مهر: الراجی عبدالحسین
81
***نکته جالب توجه این که سند های شماره 113169 و 113179 مربوط به یک زوج میباشد و اینکه ابتدا متارکه به صورت رجعی بوده وسپس بعد ازیازده سال طلاق به صورت خلعی انجام شده است.
82
سند شماره 1/31576
83
[1 - ] رجبعلی بیک ابن غلامحسین بیک زوجه داعیه خود را
84
[2 - ] صبیه استاد خداداد مسماه بکنز مطلقه نمود و صیغه طلاق
85
[3 - ] بعد از تحقیق شرایط طلاق عند من یصح الطلاق لدیه
86
[4 - ] جاری شد و قرار ضمن العقد بر این شد که مناصفه
87
[5 - ] دار موروثی والد ناکح و یک سهم و طاقه از
88
[6 - ] چشمه مشهور به چشمه رجبعلی و ده قران نقد تسلیم زوجه
89
[7 - ] شده و هم چنین شرط ضمن العقد آنکه هرگاه
90
[8 - ] بخواهد رجوع کند اولا معادل تمام مهر را تسلیم
91
[9 - ] زوجه کند و بعد رجوع کند به تاریخ سیم شهر صفر سنه 1319
92
93
***حاشیه بالا:
94
بسم الله الرحمن الرحیم چنین است اگر مدخوله نیست عده ندارد و رجوع هم فرع عده است حرره الاحقر محمدهادی.
95
ORIGINAL_ARTICLE
مجله الدین و الحیوه؛ دومین نشریه اسلامی تبریز
آذربایجان به ویژه تبریز جایگاه مهمی در تاریخ مطبوعات ایران دارد بطوری که از اولین چاپخانه و مطبوعات در آنجا تاسیس و آغاز بکار نموده است. مطبوعات ایران با انتشار روزنامه کاغذ اخبار میرزا محمدصالح شیرازی و با کمک میرزا جعفر زین العابدین تبریزی - به عنوان بنیانگذاران روزنامه نگاری در ایران - به سال 1252قمری آغاز شد. اما پس از هفتاد و نه سال از انتشار کاغذ اخبار، نخستین نشریه اسلامی (الاسلام) در سال 1331 قمری در تهران به وجود آمد. پس از تهران در بین شهرستانهای ایران ابتدا مشهد به سال 1331 قمری صاحب مجله اسلامی (الکمال)شد. تبریز دومین شهرستانی بود که در تاریخ 1345 قمری با انتشار مجله تذکرات دیانتی دارای مجله ای در حوزه دین اسلام شد. پس از حدود یک سال از انتشار آن، مجله الدین و الحیوة در رمضان 1346 به عنوان دومین نشریه اسلامی تبریز به همت علی مقدس منتشر شد. این مقاله به بررسی تاریخچه مطبوعات آذربایجان و تبریز و چگونگی انتشار مجله الدین و الحیوه میپردازد. در ابتدا تاریخچه مطبوعات آذربایجان و تبریز مطرح و سپس هدف ومحتوای مجله را بررسی میکند. در پایان درباره نظرات خوانندگان، اعتراضات به مجله بحث شده است.
https://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_57752_e428b82bc7b4ff2f44913211c49ec428.pdf
2015-09-23
1
14
مجله الدین و الحیوه
نشریات اسلامی
مطبوعات تبریز
علی مقدس
سید مهدی
سید قطبی
mehdi.qotbi@gmail.com
1
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی و کارشناس مطبوعات سازمان کتابخانهها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
AUTHOR
آشوری، مهران(1387). فهرست مجلههای کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران از آغاز تا پایان ۱۳۸۵. تهران: دانشگاه تهران، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد.
1
برزین، مسعود (1371). شناسنامه مطبوعات ایران از ۱۲۱۵ تا ۱۳۵۷ شمسی. تهران: بهجت.
2
حیدری، آزاده (1389). فهرست مجلههای فارسی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا پایان سال ۱۳۸۶- تهران: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی.
3
سرداری نیا، صمد (1360). تاریخ روزنامه و مجلههای آذربایجان. دنیا.
4
صدرهاشمی، محمد (1363). تاریخ جرائد و مجلات ایران. اصفهان: کمال.
5
صدری طباطبائی، محمد (1378). راهنمای مطبوعات ایران ۱۳۰۴ - ۱۳۵۷.تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
6
قاسمی، فرید (1380). سرگذشت مطبوعات ایران: روزگار محمدشاه و ناصرالدین شاه. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
7
مجیدی، موسی (1382). تاریخچه و تحلیل روز نامه های آذربایجان ۱۲۳۰-۱۳۸۰. تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
8
وفائی، زهره (1378). نامآوران آذربایجان. تبریز: زینب (س).
9
ORIGINAL_ARTICLE
نگاهی اجمالی به تالار کتابهای خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی
تالارکتاب های خارجی به صورت مستقل از آبان ماه 1359، با نام "بخش السنه خارجی" در ساختمان پیشین کتابخانه مرکزی (طبقه فوقانی موزه مرکزی) ایجاد گردید. درسال 1373 این بخش منحل گردید و با انتقال کتابخانه به ساختمان فعلی در مخزن چاپی ادغام شد. در سال 1384 مجددا" تالار کتاب های خارجی در فضایی به مساحت 300 متر مربع، در طبقه همکف گشایش یافت. در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات و برآوردن نیازهای مطالعاتی اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان به زبان های خارجی این تالار مجددا" ایجاد گردید. در سال 1389، واحد "امانت کتاب های خارجی" با 500/13 جلد کتاب انگلیسی، ازمیان نسخه های مکرر مخزن، تفکیک وسپس با تغییر کد از11 به 88 و نصب بارکد، آماده امانت دهی به مراجعان گردید. کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، یکی از غنی ترین، قدیمی ترین و نفیس ترین مجموعه های کتاب به زبان های خارجی کشور را دراختیار دارد. در حال حاضر، بالغ بر یکصد و یازده هزار جلد کتاب به 90(نود) زبان دنیا، در این بخش موجود است. طبق آیین نامه مجموعه سازی کتاب های خارجی، این بخش فقط مجاز به خرید کتاب با موضوع های اسلام، ایران، خاورمیانه و رشته های علوم انسانی است.همچنین ترجمه قرآن به 74 زبان در این تالار موجود است.
https://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_57750_b2fdfe4c4657d3c0a6b5025b9c7b7768.pdf
2015-09-23
1
15
تالار کتابهای خارجی
کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی
حمیدرضا
منتظرابدی
hrm.abadi@gmail.com
1
کارشناس مسوول و ابوابجمعدار تالار کتاب های خارجی آستان قدس رضوی
AUTHOR