@article { author = {کومار ساهور, آشوک and ماهاپاترا, دکتر آر.کا and خسروی, حسین}, title = {کاربرد مفهوم بازاریابی خدمات در کتابخانه های رقومی}, journal = {شمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی}, volume = {2}, number = {شماره 9 زمستان 1389}, pages = {1-9}, year = {2010}, publisher = {سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی}, issn = {2008-451X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = { این مقاله در مورد کاربرد مفهوم قراردادی بازاریابی خدمات در کتابخانه های رقومی در عصر جدید بحث می کند. هدف از این پژوهش، تلاش برای مرتبط کردن بازاریابی به عنوان مفهومی برای فراهم نمودن خدمات در کتابخانه رقومی می باشد. ویژگیهای منحصر به فرد محصولات اطلاعاتی ممکن است رویکرد جدیدی را در بازاریابی تقاضا کند که به عنوان بازاریابی اطلاعات نامیده می شود. با توجه به تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فناورانه مراکز اطلاع رسانی و کتابخانه ها، شروع به استفاده از  بازاریابی خدمات و محصولات اطلاعاتی به عنوان بخش اساسی از مدیریت خود کرده اند. همچنین انفجار اطلاعات، انقلاب فناوری و افزایش هزینه های کتابخانه منجر به تشویق حرفه کتابداری برای تدوین رویکرد بازاریابی حرفه ای در رابطه با خدمات و فعالیتهایشان شده است. این مقاله در مورد مفهوم سیستم بازاریابی خدمات قراردادی بحث می کند که خدمات کتابخانه های رقومی را تحت تاثیر قرار می دهند. این مفهوم به فراهم نمودن خدمات مناسب در زمان، مکان و باقیمت مناسب برای کاربران واقعی ، با استفاده از کارکنانی کارآمد، کمک خواهد نمود. این مقاله اطلاعات مفیدی را در زمینه خدمات اطلاع رسانی و بازاریابی در کتابخانه های رقومی ارائه می کند.}, keywords = {خدمات اطلاع رسانی,راهبرد بازاریابی,بازاریابی خدمات,بازاریابی اطلاعات,کتابخانه رقومی}, url = {https://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_50117.html}, eprint = {https://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_50117_b3e20d19032673d6600060311bce93a2.pdf} }